Årets Hopkanin 2023 er onlineTilføjet 19. maj 2024Resultaterne af Årets Hopkanin 2023 kan ses under "Årets Hopkanin" i menuen. Årets Hopkanin 2022 er onlineTilføjet 14. marts 2023Resultaterne af Årets Hopkanin 2022 kan ses under "Årets Hopkanin" i menuen. Årets Hopkanin 2021 er onlineTilføjet 2. februar 2022Resultaterne af Årets Hopkanin 2021 kan ses under "Årets Hopkanin" og under "Resultater" > "2021" i menuen. Ny udgave af "Konkurrenceregler for Kaninhop"Tilføjet 31. december 2021Den nye udgave af "Konkurrenceregler for Kaninhop" gældende fra 1. januar 2022 ligger klar til onlinelæsning under "Regler" og til download under "Downloads". Opdateret information vedr. coronarestriktioner og -anbefalinger ifm. kaninhopstævner og -træningTilføjet 18. december 2021Fra 19. december træder myndighedernes seneste coronarestriktioner i kraft. For kaninhopstævner og -træning betyder det en anbefaling om, at man kun ses med nærmeste familie i juleferien og at der ikke afholdes indendørs foreningsaktiviteter i juleferien frem til 5. januar. Ved tidligere nedlukning er "indendørs" undersøgt og præciseret af hovedbestyrelsen, som alt der har tag og vægge, hvor det kun er at betragte som udendørs under helt åben himmel eller et telt kun med tag og en side. Hvad der kommer til at gælde af restriktioner og anbefalinger fra 5. januar er der pt. ingen der ved, men vi melder nærmere ud, når der er nyt. Dog er det meldt ud, at der frem til 15. januar er krav om mundbind eller visir i lokaler, hvor der udøves fritids- og foreningsaktiviteter. Det er ikke meldt nærmere præcist ud med undtagelser endnu i denne omgang, men det antages at det ligesom tidligere ikke gælder under aktiviteten og når man sidder ned. Læs mere om gældende retningslinjer pr. 19. december på Kulturministeriets hjemmeside: https://kum.dk/aktuelt/nyheder/hoej-smitte-medfoerer-nye-restriktioner-for-kultur-og-idraetslivet Hopudvalget Yderligere forsøg med nye regler for højde- og længdehopTilføjet 1. oktober 2021På det nyligt afholdte dommerseminar blev det besluttet, at ændre reglerne for højde- og længdehop, primært omkring at afskaffe 1-meter-stregen og indføre korrektioner. En revideret procedureguide kan findes på nedenstående link. Vi forventer, at der bliver afholdt flere konkurrencer for at teste det af inden reglerne træder endeligt i kraft. Se nærmere i kalenderen for, hvilke konkurrencer det gælder. Detaljer om de nye procedurer kan læses i denne PDF. Hopudvalget Forsøg med nye regler for højde- og længdehopTilføjet 15. september 2021Der har ved forskellige lejligheder været snakket om ønske om nye regler for højde- og længdehop, og dette skal derfor drøftes til det kommende dommerseminar. I den forbindelse bliver der afholdt et par konkurrencer på Sjælland og i Jylland med afprøvning af oplægget til de nye procedurer, som det kan afprøves, om det fungerer i praksis. Se nærmere i kalenderen for, hvilke konkurrencer det gælder. Detaljer om de nye procedurer kan læses i denne PDF. Hopudvalget Vedr. coronarestriktioner ifm. kaninhopstævner og -træningTilføjet 3. august 2021Fra 1. august er det generelle forsamlingsloft på 500 personer og dette når vi ikke ved enkeltstående kaninhopevents, men vær opmærksom på, hvilke regler der er gældende, hvis I afvikler stævner i forbindelse med andre events, hvor den samlede forsamling kan risikere at overstige 500 personer. Fra 1. august vil der heller ikke længere gælde krav om coronapas i lokaler, hvor der udøves idrætsaktiviteter. Det er derfor heller ikke nødvendigt med coronapas i forbindelse med træning eller stævner. Vær opmærksom på, at restriktionerne måske kan blive strammet igen i efteråret, hvis smitten stikker af. Annoncerede stævner er derfor forsat med det forbehold, at de til en hver til gældende retningslinjer fra myndighederne skal følges (f.eks. at arrangementer alligevel ikke kan afholdes, eller at enkelte kommuner lukkes ned, og deltagere fra disse kommuner ikke må deltage alligevel). Vær stadig opmærksom på, at der fortsat skal være god plads til stævner og træninger. Arrangørere skal også fortsat sørge for, at der er sprit tilgængeligt ved alle arrangementer, og tænk gerne på at mindske kontaktfladerne mellem deltagere. Læs mere om gældende retningslinjer pr. 1. august på Kulturministeriets hjemmeside: https://kum.dk/aktuelt/covid-19/kulturlivet-under-covid-19/kulturlivet-fra-1-august Hopudvalget Vedr. forsamlingsloftet ifm. kaninhopstævner og -træningTilføjet 24. april 2021Som følge af regeringens seneste udmeldinger, er det pr. 21. april 2021 igen tilladt at samles 50 personer udendørs. Derfor er det nu igen muligt, at afholde stævner og træninger i foreningsregi, med 50 personer uden yderligere forbehold for, hvem disse 50 personer er. Det er dermed muligt for andre end udøvere, hjælpere mm. at være med til foreningsarrangementer. Vær dog opmærksom på, at mange haver o.l. i en coronatid ikke egner sig til at være 50 personer samtidig, men måske kun 20 eller 25 personer – vi opfordrer derfor til, at man for hvert arrangement inden annoncering tager stilling til, hvor mange personer, der kan være til stede samtidig, når alle skal have mulighed for at holde god afstand til hinanden. Ud fra regeringens plan om udfasning af forsamlingsforbudet vil følgende datoer gøre sig gældende for udendørsstævner: D. 6. maj -> tilladt 75 personer til stede, d. 21. maj -> 100 personer til stede, d. 11. juni -> det lille forsamlingsloft fjernes. Der kan annonceres stævner og træninger på Hopudvalgets hjemmeside, med det forbehold, at de til en hver til gældende retningslinjer fra myndighederne skal følges (f.eks. at restriktionerne igen strammes yderligere og at arrangementer alligevel ikke kan afholdes, eller at enkelte kommuner lukkes ned, og deltagere fra disse kommuner ikke må deltage alligevel). Da der som tidligere nævnt kun må afholdes udendørsarrangementer med god afstand, er dette et forbehold for at stævnet eller foreningstræningen må og kan afholdes. Med udendørs menes, at der ikke må gøres brug af lader, garager, osv. Det er fra Kulturministeriets side præciseret, at hvis man ønsker at gøre brug af telte og pavilloner, som en del af en aktivitet/arrangement, så vil det ”betragtes som udendørs, hvis 3 af 4 sider i et telt f.eks. er taget af”. Det er vigtigt at coronaforholdsreglerne, specielt om afspritning og afstand, overholdes af alle parter, både deltagere og arrangører. Overholder personer ikke dette krav, vil det være bortvisningsgrund. Arrangørere skal sørge for, at der er sprit tilgængeligt ved alle arrangementer, og tænk gerne på at mindske kontaktfladerne mellem deltagere. Med et nuværende forsamlingsloft på 50 personer, er det et krav at alle, som har til hensigt at opholde sig på stævnepladsen, tilmeldes, og vi opfordrer til maks. at have en ekstra person med, såfremt dette ikke kan undgås. Det er kun tilladt at sortere i antal deltagere ved brug af tilmeldingsrækkefølgen og dermed efter “først til mølle”-princippet. Hopudvalget giver midlertidig dispensation til, at der ved arrangementer kan annonceres en begrænsning på antal deltagere på ned til 20 personer (baseret på tilmeldingsrækkefølge), såfremt der er begrænset plads på stævnepladsen (eller andre praktiske forhold) og der dermed ikke kan holdes tilstrækkelig afstand ved mange deltagere. Der kan også stadig afholdes “Drop-in-stævner”, hvor man som stævnearrangør annoncerer med de klasser, der er plads til at stille op samtidig (f.eks. en let og en elite), og så kan deltagerne komme på skift i løbet af dagen. Drop-in-stævnet afholdes med almindelig tilmelding, men med efterfølgende uddelte tidsrum, hvori de tilmeldte deltagere må komme, sådan at maks. antal til stede samtidig ikke overskrides - tilmeldte deltagere inddeles altså i hold eller med individuelle tidsrum efter sidste tilmelding, og det er arrangørens ansvar at sikre, at der ikke på noget tidspunkt er flere personer til stede ved arrangementet, end forsamlingsforbudet tillader (og færre, hvis området er lille). Årets Hopkanin er kørende pr. 1. marts 2021. Hopudvalget Vedr. forsamlingsloftet ifm. kaninhopstævner og -træningTilføjet 28. marts 2021Vi er i Hopudvalget blevet opmærksomme på de præciseringer, som er kommet fra Kulturministeriet omkring Covid-19-tiltag. Vedr. forsamlingsloftet vil vi specielt henlede opmærksomheden på, at det generelle udendørs forsamlingsloft er på 10 personer – og for foreningsaktiviteter er det på 50 personer udendørs, men for at vi kan bruge forsamlingsloftet på 50 personer, så forudsætter det, at der kun er udøvere, dommere, hjælpere og trænere til stede. Derfor betyder det også, at tilskuere, forældre o.l. desværre ikke pt. kan være en del af kaninhopaktiviteterne, medmindre de falder ind under de førnævnte kategorier. Vi vil derfor opfordre alle arrangører til at gøre deres deltagere opmærksomme på dette og være opmærksomme på dette under arrangementerne, så der ikke er risiko for bøder. Befinder man sig på en offentlig plads, hvor der kan ske at opholde sig andre mennesker, anbefaler vi, at man opsætter tydeligt afgrænsning af stævnepladsen. Det er også fra Kulturministeriets side præciseret, at hvis man ønsker at gøre brug af telte og pavilloner, som en del af en aktivitet/arrangement, så vil det ”betragtes som udendørs, hvis 3 af 4 sider i et telt f.eks. er taget af”. Læs mere på https://kum.dk/aktuelt/covid-19/kulturlivet-under-covid-19 Hopudvalget Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 28. marts 2021Som følge af regeringens og hovedbestyrelsens seneste udmeldinger, er det pr. 1/3-21 igen tilladt at afholde stævner og træninger i foreningsregi, såfremt dette foregår udendørs med god afstand og senest at forsamlingen ikke overskrider 50 personer. Vær dog opmærksom på, at mange haver o.l. i en coronatid ikke egner sig til at være 50 personer samtidig, men måske kun 20 eller 25 personer – vi opfordrer derfor til, at man for hvert arrangement inden annoncering tager stilling til, hvor mange personer der kan være til stede samtidig, når alle skal have mulighed for at holde god afstand til hinanden. Derfor kan der igen annonceres stævner og træninger på Hopudvalgets hjemmeside, men selvfølgelig med det forbehold, at de til en hver til gældende retningslinjer fra myndighederne skal følges (f.eks. at restriktionerne igen strammes yderligere og at arrangementer alligevel ikke kan afholdes, eller at enkelte kommuner lukkes ned og deltagere fra disse kommuner ikke må deltage alligevel). Da der som tidligere nævnt kun må afholdes udendørsarrangementer med god afstand, er dette et forbehold for at stævnet eller foreningstræningen må og kan afholdes. Med udendørs menes, at der ikke må gøres brug af lader, garager, telte, pavilloner o.l. Vi opfordrer til, at du som deltager holder dig i din egen landsdel. Derudover skal håndsprit være tilgængelig på stævnepladsen. Hold evt. kortere stævner med færre klasser, eller sørg for faste medhjælpere, så kontaktfladerne minimeres bedst muligt. Det er vigtigt at coronaforholdsreglerne, specielt om afspritning og afstand, overholdes af alle parter, både deltagere og arrangører. Overholder personer ikke dette krav, vil det være bortvisningsgrund. Med et nuværende forsamlingsloft på 50 personer, er det et krav at alle som har til hensigt at opholde sig på stævnepladsen tilmeldes og vi opfordrer til kun at have maks. en ekstra person med, såfremt dette ikke kan undgås. Det er kun tilladt at sortere i antal deltagere ved brug af tilmeldingsrækkefølgen og dermed efter “først til mølle”-princippet. Hopudvalget giver midlertidig dispensation til, at der ved arrangementer kan annonceres en begrænsning på antal deltagere på ned til 20 personer (baseret på tilmeldingsrækkefølge), såfremt der er begrænset plads på stævnepladsen (eller andre praktiske forhold) og der dermed ikke kan holdes tilstrækkelig afstand ved mange deltagere. Der kan også stadig afholdes “Drop-in-stævner”, hvor man som stævnearrangør annoncerer med de klasser, der er plads til at stille op samtidig (f.eks. en let og en elite), og så kan deltagerne komme på skift i løbet af dagen. Drop-in-stævnet afholdes med almindelig tilmelding, men med efterfølgende uddelte tidsrum, hvori de tilmeldte deltagere må komme, sådan at maks. antal til stede samtidig ikke overskrides - tilmeldte deltagere inddeles altså i hold eller med individuelle tidsrum efter sidste tilmelding, og det er arrangørernes ansvar at sikre, at der ikke på noget tidspunkt er mere end 50 personer til stede ved arrangementet (og færre, hvis området er lille). Årets Hopkanin er igen også kørende pr. 1. marts 2021. Hopudvalget Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 1. marts 2021Som følge af regeringens og hovedbestyrelsens seneste udmeldinger, er det pr. 1/3-21 igen tilladt at afholde stævner og træninger i foreningsregi, såfremt dette foregår udendørs med god afstand og at forsamlingen ikke overskrider 25 personer. Derfor kan der igen annonceres stævner og træninger på Hopudvalgets hjemmeside, men selvfølgelig med det forbehold, at de til en hver til gældende retningslinjer fra myndighederne skal følges (f.eks. at restriktionerne igen strammes yderligere og at arrangementer alligevel ikke kan afholdes, eller at enkelte kommuner lukkes ned og deltagere fra disse kommuner ikke må deltage alligevel). Da der som tidligere nævnt kun må afholdes udendørsarrangementer med god afstand, er dette et forbehold for at stævnet eller foreningstræningen må og kan afholdes. Med udendørs menes, at der ikke må gøres brug af lader, garager, telte, pavilloner o.l. Vi opfordrer til, at du som deltager holder dig i din egen landsdel. Derudover skal håndsprit være tilgængelig på stævnepladsen. Hold evt. kortere stævner med færre klasser, eller sørg for faste medhjælpere, så kontaktfladerne minimeres bedst muligt. Det er vigtigt at coronaforholdsreglerne, specielt om afspritning og afstand, overholdes af alle parter, både deltagere og arrangører. Overholder personer ikke dette krav, vil det være bortvisningsgrund. Med et nuværende forsamlingsloft på 25 personer, er det et krav at alle som har til hensigt at opholde sig på stævnepladsen tilmeldes og vi opfordrer til kun at have maks. en ekstra person med, såfremt dette ikke kan undgås. Det er kun tilladt at sortere i antal deltagere ved brug af tilmeldingsrækkefølgen og dermed efter “først til mølle”-princippet. Hopudvalget giver midlertidig dispensation til, at der ved arrangementer kan annonceres en begrænsning på antal deltagere på ned til 20 personer (baseret på tilmeldingsrækkefølge), såfremt der er begrænset plads på stævnepladsen (eller andre praktiske forhold) og der dermed ikke kan holdes tilstrækkelig afstand ved mange deltagere. Der kan også stadig afholdes “Drop-in-stævner”, hvor man som stævnearrangør annoncerer med de klasser, der er plads til at stille op samtidig (f.eks. en let og en elite), og så kan deltagerne komme på skift i løbet af dagen. Drop-in-stævnet afholdes med almindelig tilmelding, men med efterfølgende uddelte tidsrum, hvori de tilmeldte deltagere må komme, sådan at begrænsning på maks. 25 personer ikke overskrides - tilmeldte deltagere inddeles altså i hold eller med individuelle tidsrum efter sidste tilmelding, og det er arrangørernes ansvar at sikre, at der ikke på noget tidspunkt er mere end 25 personer til stede ved arrangementet. Årets Hopkanin er igen også kørende pr. 1. marts 2021. Hopudvalget Årets Hopkanin 2020 er onlineTilføjet 2. januar 2021Resultaterne af Årets Hopkanin 2020 kan ses under "Årets Hopkanin" og under "Resultater" > "2020" i menuen. Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 20. december 2020Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræning gældende til og med 3. januar: Da alle kommuner nu er lukket ned, betyder det desværre også, at der ikke kan afholdes kaninhoptræning og -stævner indtil videre frem til 3. januar – vi opfordrer til at holde kaninerne i form med løbetræning og hoptræning i egen have. Hopudvalget Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 9. december 2020Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræning gældende pr. 9. december 2020: Tingene ændrer sig hele tiden og med den nye nedlukning af mange kommuner betyder det selvfølgeligt også, at der ikke kan afholdes kaninhoptræning og -stævner i disse af regeringen definerede kommuner. Har man sin bopæl eller sin daglige gang i disse kommuner, så kan man ikke deltage i kaninhoparrangementer i andre kommuner, da det går imod regeringens anbefalinger. Eftersom mange hoppere og foreninger holder til i de ramte kommuner, lukker vi ned for Årets Hopkanin (for hele landet), indtil videre resten af året. For øvrige kommuner er regeringens forsamlingsbegrænsning fortsat på 10 personer og for disse kommuner gælder der derfor stadig, at der kan afholdes “drop-in-stævner” (se nedenfor) og foreningstræning med tilmelding, så der maks. er 10 personer samlet på én gang. Klasseprøver kan også holdes privat eller i forbindelse med foreningstræning. “Drop-in-stævner” kan man som stævnearrangør afholde med de klasser der er plads til at stille op samtidig, f.eks. 2 baner (f.eks. en let og en elite), og så kan deltagerne komme på skift i løbet af dagen. Drop-in-stævnet afholdes med almindelig tilmelding, men med efterfølgende uddelte tidsrum, hvori de tilmeldte deltagere må komme, sådan at begrænsning på maks. 10 personer ikke overskrides (dommere, familie og alle andre til stede ved arrangementet tæller med i disse 10) - tilmeldte deltagere inddeles altså i hold eller med individuelle tidsrum efter sidste tilmelding, og det er arrangørernes ansvar at sikre, at der ikke på noget tidspunkt er mere end 10 personer til stede ved arrangementet. Da dette kan være tidskrævende for arrangørerne, er det tilladt at begrænse på antal starter og på antal deltagere - begrænsningen pr. klasse må dog ikke være lavere end 25 personer og begrænsning på antal deltagere pr. klasse må ikke være lavere end 20. Mundbind eller visir skal bæres af både deltagere og arrangørerne, når disse ikke er i aktivitet. Drop-in-stævner skal som almindelige stævner senest være i kalenderen 14 dage før afholdelse - holdes de som træningsstævner, skal de være i kalenderen senest 5 dage før afholdelse og tilmelding er nødvendig, for at kunne sikre, at for mange ikke møder frem samtidig. Pinde og certifikater uddeles som normalt. Da der ikke kan afholdes fælles præmieuddeling, er der ikke krav om uddeling af præmier, så man kan evt. droppe præmier og lave stævnet tilsvarende billigere, eller man kan have en lille “præmie” til alle deltagere. Da stævnerne afholdes i foreningsregi, gælder myndighedernes begrænsning, krav om værnemidler, afstand m.m. også på privat ejendom. Husk også at overveje, hvordan fælles berøringsflader håndteres bedst, f.eks. på opvarmningsbanen. Vi opfordrer til, at I som deltagere holder jer til egen landsdel. Ved tvivlsspørgsmål eller behov for yderligere råd, kontakt da Hopudvalget. Hopudvalget Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 17. november 2020Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræning gældende pr. 17. november 2020: Regeringens forsamlingsbegrænsning er fortsat på 10 personer frem til 23. november, og alt tyder på, at det bliver forlænget. Det betyder, at det i den periode ikke er muligt at afholde stævner på almindelig vis, men vi åbner nu op for “drop-in-stævner” (se nedenfor) og der kan stadig også afholdes foreningstræning med tilmelding, så der maks. er 10 personer samlet på én gang. Klasseprøver kan også holdes privat eller i forbindelse med foreningstræning. “Drop-in-stævner”: Da udsigterne ikke ser lyse ud for at forsamlingsforbuddet bliver hævet snarligt, åbner vi nu op for alternativ stævneafholdelse i form af “drop-in-stævner”. Vi forestiller os, at man som stævnearrangør kan afholde de klasser der er plads til at stille op samtidig, f.eks. 2 baner (f.eks. en let og en elite), og så kan deltagerne komme på skift i løbet af dagen. Drop-in-stævnet afholdes med almindelig tilmelding, men med efterfølgende uddelte tidsrum, hvori de tilmeldte deltagere må komme, sådan at begrænsning på maks. 10 personer ikke overskrides (dommere, familie og alle andre til stede ved arrangementet tæller med i disse 10) - tilmeldte deltagere inddeles altså i hold eller med individuelle tidsrum efter sidste tilmelding, og det er arrangørernes ansvar at sikre, at der ikke på noget tidspunkt er mere end 10 personer til stede ved arrangementet. Da dette kan være tidskrævende for arrangørerne, er det tilladt at begrænse på antal starter og på antal deltagere - begrænsningen pr. klasse må dog ikke være lavere end 25 personer og begrænsning på antal deltagere må ikke være lavere end 20. Mundbind eller visir skal bæres af både deltagere og arrangørere, når disse ikke er i aktivitet. Drop-in-stævner skal som almindelige stævner senest være i kalenderen 14 dage før afholdelse - holdes de som træningsstævner, skal de være i kalenderen senest 5 dage før afholdelse og tilmelding er nødvendig, for at kunne sikre, at for mange ikke møder frem samtidig. Pinde, point og certifikater uddeles som normalt. Da der ikke kan afholdes fælles præmieuddeling, er der ikke krav om uddeling af præmier, så man kan evt. droppe præmier og lave stævnet tilsvarende billigere, eller man kan have en lille “præmie” til alle deltagere. Da stævnerne afholdes i foreningsregi, gælder myndighedernes begrænsning, krav om værnemidler, afstand m.m. også på privat ejendom. Husk også at overveje, hvordan fælles berøringsflader håndteres bedst, f.eks. på opvarmningsbanen. Vi opfordre til, at I som deltagere holder jer til egen landsdel. Ved tvivlsspørgsmål eller behov for yderligere råd, kontakt da Hopudvalget. Hopudvalget Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 24. oktober 2020Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræning gældende pr. 26. oktober 2020: Regeringens forsamlingsbegrænsning er sænket til 10 personer frem til 23. november. Det betyder, at det i den periode ikke er muligt at afholde stævner, men at der kan afholdes foreningstræning med tilmelding, så der maks. er 10 personer samlet på én gang. Klasseprøver kan også holdes privat eller i forbindelse med foreningstræning. Der kan annonceres stævner på Hopudvalgets hjemmeside med dato fra 23. november, men selvfølgelig med det forbehold, at de til en hver tid gældende retningslinjer fra myndighederne skal følges (f.eks. at nuværende retningslinjer forlænges og at arrangementer alligevel ikke kan afholdes). Hopudvalget Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 24. september 2020Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræning gældende pr. 24. september 2020: Regeringens forsamlingsbegrænsning er sænket til 50 personer for hele landet. Det betyder, at vi skal tilbage til at stævner og træningsstævner skal være annonceret med begrænsning på maks. 50 personer og med krav om tilmelding af alle deltagere (forældre, familie m.f., som tager ophold på stævnepladsen skal også tilmeldes), så man som arrangør er sikker på at kunne overholde forsamlingsbegrænsning – der gælder først til mølle med tilmeldingerne – husk at skrive dette ifm. annoncering af stævnet. Almindelige stævner skal overholde de almindelige regler om annoncering og tilmelding. Træningsstævner skal have sidste tilmelding af deltagere dagen før, men kaniner og klasser kan stadig besluttes på dagen. Træning behøver ikke at have tilmelding, hvis man forventer at antallet af deltagere vil ligge langt under 50 personer. I forbindelse med indendørs arrangementer, vær derudover opmærksom på regeringens arealkrav, som siger, at der skal være 4 m² gulvareal tilgængelige pr. deltager - banearealet tæller ikke med her, da det ikke er tilgængelig til at fordele deltagerne over. Sørg for som arrangør at beregne præcist inden stævnestart, hvor mange der må være indendørs ad gangen til stævnet. Vær også opmærksom på, om der er nogle specifikke forholdsregler for brug af jeres indendørs lokaler. Og husk i denne tid at være ekstra grundig med at overholde de forholdsregler, som vi alle kender: Hold afstand (mindst 1 meter, gerne 2 meter), vask hænder, brug håndsprit, bliv hjemme hvis du er syg osv. - dvs. ingen krammere, ingen der sidder tæt osv. Hopudvalget Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 8. september 2020Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræning gældende pr. 8. september 2020: Regeringens forsamlingsbegrænsning er fortsat på 100 personer (dog pt. 50 personer i nogle kommuner), og vores stævner og træning kører næsten som normalt. Vær dog stadigvæk opmærksom på, at den aktuelle grænse på maks. antal personer i kommunen ikke nås, specielt hvis arrangementet holdes i samarbejde med andre aktiviteter eller hvis det holdes et sted, hvor mange publikummer tiltrækkes. I forbindelse med indendørs arrangementer, vær derudover opmærksom på regeringens arealkrav, som siger, at der skal være 4 m² gulvareal tilgængelige pr. deltager - banearealet tæller ikke med her, da det ikke er tilgængelig til at fordele deltagerne over. Sørg for som arrangør at beregne præcist inden stævnestart, hvor mange der må være indendørs ad gangen til stævnet. Vær også opmærksom på, om der er nogle specifikke forholdsregler for brug af jeres indendørs lokaler. Og husk stadig at være opmærksom på de forholdsregler, som vi alle kender: Hold afstand (mindst 1 meter, gerne 2 meter), vask hænder, brug håndsprit, bliv hjemme hvis du er syg osv. - dvs. ingen krammere, ingen der sidder tæt osv. Hopudvalget Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 8. juli 2020Opdateret information vedr. COVID, kaninhopstævner og kaninhoptræning gældende pr. 8. juli 2020: Regeringens forsamlingsbegrænsning er hævet til 100 personer, så det gør, at stævner og træning fremover kan annonceres og have tilmelding som normalt, da vi aldrig har så mange deltagere til et stævne. Og træningsstævner skal igen have mulighed for tilmelding på dagen. Vær dog opmærksom på, at grænsen på de 100 personer ikke nås, hvis arrangementet holdes i samarbejde med andre aktiviteter eller hvis det holdes et sted, hvor mange publikum tiltrækkes. Husk at gøre deltagerne opmærksom på de forholdsregler, som vi alle kender: Hold afstand (mindst 1 meter, gerne 2 meter), vask hænder, brug håndsprit, bliv hjemme hvis du er syg osv. Hopudvalget Siden er opdateretTilføjet 7. juli 2020Hjemmesiden er opdateret med referater, A5 regler til download og siden "Formål og forventninger" under "Hopudvalget". Opdateret information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 7. juni 2020Opdateret information vedr. COVID, kaninhopstævner og kaninhoptræning gældende pr. 8. juni 2020: Regeringens forsamlingsbegrænsning er hævet til 50 personer, så det giver nu mulighed for, at der igen kan holdes stævner. Stævner og træningsstævner skal være annonceret med begrænsning på maks. 50 personer og med krav om tilmelding af alle deltagere (forældre, familie m.f., som tager ophold på stævnepladsen skal også tilmeldes), så man som arrangør er sikker på at kunne overholde forsamlingsbegrænsning - der gælder først til mølle med tilmeldingerne. Almindelige stævner skal overholde de almindelige regler om annoncering og tilmelding. Træningsstævner skal have sidste tilmelding dagen før, men kaniner og klasser kan stadig besluttes på dagen. Træning behøver ikke at have tilmelding, hvis man forventer at antallet af deltagere vil ligge langt under 50 personer. Træning og stævner må igen holdes indendørs, men vi opfordrer til, at de holdes udendørs, så vidt muligt. Og husk de forholdsregler, som vi alle kender: Hold afstand, vask hænder, brug håndsprit, bliv hjemme hvis du er syg osv. Hopudvalget Information vedr. COVID-19, kaninhopstævner og kaninhoptræningTilføjet 11. maj 2020Regeringens forsamlingsforbud på maks. 10 personer er stadig gældende, men som det ser ud lige nu, er der mulighed for at det bliver hævet til mellem 30 og 50 personer fra den 8. juni. Det betyder, at det pt. ikke er muligt at afholde stævner, men at der kan afholdes foreningstræning med tilmelding, så der maks. er 10 personer samlet på én gang. Der kan annonceres stævner på Hopudvalgets hjemmeside med dato fra 8. juni, men selvfølgelig med det forbehold, at de til en hver tid gældende retningslinjer fra myndighederne skal følges (f.eks. at nuværende retningslinjer forlænges og at arrangementer alligevel ikke kan afholdes). Når der kommer nyt fra myndighederne, vil Hopudvalget i samarbejde med hovedbestyrelsen komme med mere detaljeret vejledning bl.a. omkring mulighed for begrænsning i antal deltagere. Og husk de forholdsregler, som vi alle kender: Hold afstand, vask hænder, brug håndsprit, bliv hjemme hvis du er syg osv. Årets Hopkanin 2019 er onlineTilføjet 3. februar 2020Resultaterne af Årets Hopkanin 2019 kan ses under "Årets Hopkanin" og under "Resultater" > "2019" i menuen. Referat fra Hopudvalgsmøde tilføjetTilføjet 22. september 2019Referatet fra seneste Hopudvalgsmøde er tilføjet i menuen - det findes under "Hopudvalget". Ny udgave af "Konkurrenceregler for Kaninhop"Tilføjet 15. maj 2019Den nye udgave af "Konkurrenceregler for Kaninhop" gældende fra 1. juni 2019 ligger klar til onlinelæsning under "Regler" og til download under "Downloads". Referater fra Dommerseminar og Hopudvalgsmøde tilføjetTilføjet 28. april 2019Referater fra seneste Dommerseminar og Hopudvalgsmøde er tilføjet i menuen - de findes under "Dommere" og "Hopudvalget". Årets Hopkanin 2018 er onlineTilføjet 27. januar 2019Resultaterne af Årets Hopkanin 2018 kan ses under "Årets Hopkanin" og under "Resultater" > "2018" i menuen. Ny staldstafet af Camilla Kirk JensenTilføjet 15. januar 2019En staldstafet af Camilla Kirk Jensen er tilføjet under "Staldstafetten". Referat fra Hopudvalgsmøde tilføjetTilføjet 27. december 2018Referater fra seneste Hopudvalgsmøde er tilføjet under "Hopudvalget". Ny staldstafet af Charlotte EllebyTilføjet 27. oktober 2018En staldstafet af Charlotte Elleby er tilføjet under "Staldstafetten". Nye medlemmer i udvalgetTilføjet 18. oktober 2018Kaninhopdommerklubben har haft indkaldt til valg af klubbens repræsentanter til Hopudvalget. Der har været 3 opstillede kandidater, og ud fra disse har Charlotte Elleby og Marlene Bruhn fået flest stemmer og klubben har derfor indstillet til HB, at de bliver optaget i Hopudvalget. Vi vil derfor gerne byde Charlotte og Marlene velkommen i Hopudvalget. I kan læse hvad de 2 nye medlemmer står for på Kaninhopdommerklubbens hjemmeside. Ud af udvalget træder Lisa Sinnerup Gress, som i 2 år har siddet i Hopudvalget som repræsentant for Kaninhopdommerklubben. HB vil gerne takke Lisa mange gange for hendes indsats gennem 2 år i Hopudvalget. Hovedbestyrelsen Ny staldstafet af Mette BrandbygeTilføjet 27. juli 2018En staldstafet af Mette Brandbyge er tilføjet under "Staldstafetten". Referat fra Hopudvalgsmøde tilføjetTilføjet 10. december 2017Referater fra seneste Hopudvalgsmøde er tilføjet under "Hopudvalget". Vejledningen til reglerne opdateretTilføjet 10. december 2017"Vejledning og eksempler på bedømmelse" er opdateret under "Regler". Årets Hopkanin er i gang igenTilføjet 13. november 2017Årets Hopkanin sættes i gang igen pr. dags dato. Der mistænkes og konstateres af og til udbrud af kaninsygdomme, og i den senere periode i et større omfang end vi tidligere har set. Hvis vi fremover skal lukke ned for Årets Hopkanin, hver gang der er mistanke og sygdomsudbrud et sted i landet, vil det sandsynligvis betyde, at vi må holde pointuddelingen lukket ned det meste af året. Derfor vil vi fremover have en lidt mere tilbageholdende tilgang til, hvornår der lukkes ned for point til Årets Hopkanin. Årets Hopkanin er suspenderetTilføjet 15. september 2017Pga. 2 konstaterede udbrud af VHD på Sjælland og på Falster, er point suspenderet fra 15. september 2017. Årets Hopkanin er i gang igenTilføjet 20. august 2017Point til Årets Hopkanin er aktiveret igen pr. 21. august 2017. Årets Hopkanin er suspenderetTilføjet 1. juni 2017Pga. den begrundede mistanke om flere VHD2-udbrud i Danmark, er point suspenderet fra 31. maj 2017. Ny udgave af "Konkurrenceregler for Kaninhop"Tilføjet 29. april 2017Den nye udgave af "Konkurrenceregler for Kaninhop" gældende fra 1. maj 2017 ligger klar til onlinelæsning under "Regler" og til download under "Downloads". Opdaterede vejledningerTilføjet 29. april 2017I forbindelse med den nye udgave af "Konkurrenceregler for Kaninhop", er der lavet opdaterede vejledninger om indsendelse af resultater og hvordan man bliver dommer. Find dem under "Resultater" og under "Dommere" i menuen. Referater fra Dommerseminar og Hopudvalgsmøde tilføjetTilføjet 10. april 2017Referater fra seneste Dommerseminar og Hopudvalgsmøde er tilføjet i menuen - de findes under "Dommere" og "Hopudvalget". Årets Hopkanin er i gang igenTilføjet 31. december 2016Point til Årets Hopkanin er aktiveret igen pr. 1. januar 2017. Ny udgave af "Konkurrenceregler for Kaninhop"Tilføjet 31. december 2016Den nye udgave af "Konkurrenceregler for Kaninhop" gældende fra 1. januar 2017 ligger klar til onlinelæsning under "Regler" og til download under "Downloads". Referat fra Hopudvalgsmøde tilføjetTilføjet 14. november 2016Referater fra seneste Hopudvalgsmøde er tilføjet i menuen. Situationen omkring VHDTilføjet 28. september 2016Følg den aktuelle situation og seneste anbefalinger omkring VHD på www.kaniner.dk. Aflyste hopstævner vil stå som aflyst i kalenderen. Årets Hopkanin er fortsat suspenderetTilføjet 28. september 2016Pga. situationen omkring VHD i Danmark, er point suspenderet på ubestemt tid. Udskiftning i HopudvalgetTilføjet 1. september 2016Kaninhopdommerklubben har haft indkaldt til valg af klubbens repræsentanter til Hopudvalget. Der har kun været 2 opstillede kandidater og klubben har derfor uden valg indstillet disse 2 til Hopudvalget. Udskiftningen i Hopudvalget sker pr. 1. september 2016. Det er Lisa Gress og Janni Brenholdt, som er de 2 nye kandidater. I kan læse hvad de 2 nye står for på Kaninhopdommerklubbens hjemmeside. Lisa og Janni udskifter Heidi Mønsted og Christina Andersen, som i 2 år har siddet i Hopudvalget som Kaninhopdommerklubbens repræsentanter. HB vil gerne takke Heidi og Christina mange gange for deres indsats gennem 2 år i Hopudvalget. Hovedbestyrelsen Årets Hopkanin er suspenderetTilføjet 26. august 2016Pga. den tiltagende situation med VHD 2 i Danmark (konstateret på Bornholm) og hos vores nabolande, er point suspenderet fra dags dato og indtil videre frem til 1. oktober. Referat fra Hopudvalgsmøde tilføjetTilføjet 7. maj 2016Referater fra seneste Hopudvalgsmøde er tilføjet i menuen. Årets Hopkanin er igang igenTilføjet 19. november 2015Point til Årets Hopkanin er aktiveret igen pr. 19. november 2015. Ny staldstafet af Dorthe og Emma Veggerby LaustsenTilføjet 11. november 2015En staldstafet af Dorthe og Emma Veggerby Laustsen er tilføjet under "Staldstafetten". Referat fra Hopudvalgsmøde tilføjetTilføjet 1. november 2015Referater fra seneste Dommerseminar og Hopudvalgsmøde er tilføjet i menuen. Årets Hopkanin er suspenderetTilføjet 9. september 2015Pga. flere tilfælde med stærk formodning om myxomatose langs de Østsjællandske kystområder, har Hopudvalget besluttet, at indstille uddeling af point til "Årets Hopkanin 2015". Dette er gældende fra dags dato (9. september) og indtil ny udmelding fra Hopudvalget. Nye medlemmer i HopudvalgetTilføjet 30. juni 2015I forbindelse med Hovedbestyrelsens nedsættelse af nye udvalg efter repræsentantskabsmødet, har Kirsten Bjerg og Lone Arildskov ønsket at udtræde af Hopudvalget. Som ny hopudvalgsformand indtræder Poul Erik Kristensen og derudover indtræder Rasmus Bjerner i udvalget. Nye "Konkurrenceregler for Kaninhop"Tilføjet 30. juni 2015De nye "Konkurrenceregler for Kaninhop" gældende pr. 1. juli kan findes under "Regler" og under "Downloads", samt forklaring under "Info til hopperne". Referater fra Dommerseminar og Hopudvalgsmøde tilføjetTilføjet 16. juni 2015Referater fra seneste Dommerseminar og Hopudvalgsmøde er tilføjet i menuen. Nye "Konkurrenceregler for Kaninhop"Tilføjet 1. december 2014De nye "Konkurrenceregler for Kaninhop" gældende pr. 1. december kan findes under "Regler" og under "Downloads", samt forklaring under "Info til hopperne". Vejledningen for indsendelse af resultater er opdateretTilføjet 6. november 2014Vejledning for indsendelse af resultater er opdateret under "Resultater" > "Vejledning og indsendelse". Referat fra Hopudvalgsmøde den 5. oktoberTilføjet 5. november 2014Referat fra Hopudvalgsmøde den 5. oktober 2014 er tilføjet under "Hopudvalget" > "Mødereferater". Siden "Ny hopper?" er tilføjetTilføjet 2. april 2014Henvis gerne nye hoppere til siden, så de kan læse om, hvordan man kommer godt i gang med træning og konkurrencer. Ny staldstafet af Christina AndersenTilføjet 9. februar 2014En staldstafet af Christina er tilføjet under "Staldstafetten". Nye "Konkurrenceregler for Kaninhop" m.m. er onlineTilføjet 1. oktober 2013De nye "Konkurrenceregler for Kaninhop" er online på siden sammen med referat fra dommerseminaret, Hopudvalgsmødet, samt brev til alle hoppere. Årets Hopkanin sættes igang igenTilføjet 29. september 2013Point til Årets Hopkanin er aktiveret igen pr. 12. oktober 2013, da det omtalte VHD-udbrud viste sig at være falsk alarm. Årets Hopkanin er suspenderetTilføjet 20. september 2013Point til Årets Hopkanin er suspenderet pr. 19. september 2013, pga. VHD-udbrud i Greve og den dermed følgende anbefaling om ikke at samles med kaniner eller transportere kaniner på Sjælland. Ny staldstafet af Charlotte ChristiansenTilføjet 1. september 2013En staldstafet af Charlotte er tilføjet under "Staldstafetten". Ny side tilføjet under "Regler"Tilføjet 30. august 2013En ny side for vejledning og eksempler på bedømmelse er tilføjet under "Regler". Ny staldstafet af Nicole AndersenTilføjet 3. august 2013En staldstafet af Nicole Andersen er tilføjet under "Staldstafetten". Hopudvalget opdateretTilføjet 18. juni 2013Det nye Hopudvalg kan nu ses under "Hopudvalget" > "Medlemmer". Ny staldstafet af Poul Erik KristensenTilføjet 28. april 2013En staldstafet af Poul Erik Kristensen er tilføjet under "Staldstafetten". Ny staldstafet af Lisa HeinTilføjet 28. april 2013En staldstafet af Lisa Hein er tilføjet under "Staldstafetten". Referat fra HopudvalgsmødeTilføjet 17. marts 2013Referatet fra Hopudvalgsmøde den 23. februar ligger nu under "Hopudvalget" > "Mødereferater" i menuen. Uddeling af championaterTilføjet 9. marts 2013Førere til kaniner, der har opnået championat (siden sidste gang de blev uddelt) og ønsker et officielt championat, bedes kontakte Karen Frederiksen hurtigst muligt. Championater koster 10 kr. pr. stk. (for udprint og laminering) og de vil blive uddelt i forbindelse med DM 2013. Ny staldstafet af Karen FrederiksenTilføjet 1. marts 2013En staldstafet af Karen Frederiksen er tilføjet under "Staldstafetten". Startbøger udsolgt hos DanTilføjet 7. januar 2013Kirsten har et lager, som hun sælger ud af. Se mere under "Info til hopperne" > "Køb af startbøger". Ny staldstafet af Lisa Sinnerup GressTilføjet 29. december 2012En staldstafet af Lisa Sinnerup Gress er tilføjet under "Staldstafetten". Referat fra HopudvalgsmødeTilføjet 4. december 2012Referatet fra seneste Hopudvalgsmøde er tilføjet under "Hopudvalget" > "Mødereferater". Ny staldstafet af Betina MillerTilføjet 24. november 2012En staldstafet af Betina Miller er tilføjet under "Staldstafetten". Opdateret regelsætTilføjet 30. september 2012"Konkurrenceregler for Kaninhop" er blevet opdateret og kan ses under "Konkurrenceregler" og kan downloades til udskrift under "Download". Information om indførelse af digital startbogTilføjet 29. september 2012Se del 3 af information om indførelsen af digital startbog under "Digital startbog" i menuen. Information om indførelse af digital startbogTilføjet 29. februar 2012Se del 2 af information om indførelsen af digital startbog under "Digital startbog" i menuen. Årets Hopkanin træder ikraft igenTilføjet 24. november 2011Efter en pause i Årets Hopkanin p.g.a. myxomatose flere steder i landet, træder Årets Hopkanin ikraft igen pr. 24. november 2011. Mere detaljeret referat fra dommerseminarTilføjet 24. november 2011Et mere detaljeret referat fra dommerseminaret er lagt under "Dommere" > "Referat fra dommerseminar". Årets Hopkanin er suspenderetTilføjet 14. oktober 2011På grund af sandsynlige udbrud af myxomatose flere steder i landet, er point til Årets Hopkanin suspenderet pr. 14. oktober 2011. Referat fra dommerseminarTilføjet 10. oktober 2011Referat fra dommerseminaret er lagt online under "Dommere" > "Referat fra dommerseminar". Opdaterede regler og vejledningerTilføjet 10. oktober 2011Pr. 1. oktober er reglerne gældende pr. 1. oktober 2011 lagt online her på hjemmesiden. Ligeledes er vejledningerne for indsendelse til kalender og træningsoversigt og for indsendelse af resultater blevet opdateret. Årets Hopkanin træder ikraft igenTilføjet 1. september 2011Efter en pause i Årets Hopkanin p.g.a. VHD på Bornholm, træder Årets Hopkanin ikraft igen pr. 1. september 2011. Annoncering af konkurrencerTilføjet 1. august 2011Hopudvalget gør opmærksom på, at kaninhopkonkurrencer forsat skal annonceres i TfK., indtil nye retningslinier for annoncering er blevet drøftet på dommerseminaret til september. Årets Hopkanin er suspenderetTilføjet 30. maj 2011Point til Årets Hopkanin er suspenderet pr. 30. maj 2011, p.g.a. VHD udbrud på Bornholm og den dermed følgende anbefaling om ikke at samles med kaniner på Bornholm. |